En glad tur

I förrgår mötte jag upp M som hade ponny i vårt stall för något år sedan. Hon ville rida ut på en snäll häst, så Hampus ställde upp och jag följde med på Ariel som sällskap.
 
Från början var det tänkt att vi bara skulle skritta, men efter framskrittningen tyckte M att vi lika gärna kunde trava och galoppera. Ariel var überpigg även i förrgår, med rejält driv i alla gångarter. Vi galopperade utan att bry oss så mycket om vilken galopp det blev och det gick inte att se i mörkret heller. Men det kändes som att hon galopperade både höger och vänster galopp under ridturen.
 
På hemväg när vi galopperade fick jag känna på lite ökning. Jag tror det finns en hel del galopp att plocka fram ur henne, men den får vänta till fölungen är lite äldre så den kan lämnas i flocken medan hon rids.
 
Tillbaka i stallet var hon mycket nöjd och åt kraftfoder med sådan iver att M kallade henne glupsk. :-P Som tur är så tuggar hon i alla fall ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0