Bete dygnet runt

Sedan i tisdags går Ariel ute dygnet runt och betar. Hon är kvar i vinterhagen med Ricky och när jag kommer på kvällen har hon oftast tagit vilopaus inne i ligghallen. Så skönt att hon verkar klara av att gå på gräs, men det stärker mig i min misstanke om att det var förlossningsfång. När jag var på Fjord-SM och pratade med några uppfödare kände de också igen problemen, antingen får de fång av kvarvarande efterbörd, eller så får de fång när fölbrunsten rensar ut det som finns kvar i livmodern. Surt att hon fick fång, men så länge hon blir bra är jag nöjd.
 
Till helgen kommer hon och Ricky få gå ut med de andra hästarna i sommarhagen, det kommer bli så skönt. Förhoppningsvis får Ariel hjälp med barnpassning av de andra hästarna, just nu är Ricky lite väl krävande stundtals. ;-)
 
Hon kissar fortfarande skvättar, så idag skall jag ringa och diskutera med veterinären jag har förtroende för. Kan hon ha fått urinvägsinfektion mitt i alltihop?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0