Sakta bättre

Dags för en uppdatering kanske. ;-) Det har varit så mycket pyssel och fix att jag inte hunnit med att skriva här. Ariel har fått stå på box i några dagar, sedan har hon förflyttats till ligghallen så Ricky kunnat vara ute en del när jag ändå varit där och mockat. Ariel har tagit det med ro, hon blev helt symptomfri redan efter ett par dagar på smärtstillande. Dock fortsätter hon att kissa småskvättar istället för att kissa ordentligt, men veterinären jag varit i kontakt med (inte den som behandlade) tyckte att jag skulle avvakta så länge hon inte har feber eller flytningar.
 
Efter två veckor på box fick hon börja gå ut och beta gräs successivt. I tisdags var hovslagaren ute och verkade hovarna. N hittade bara blödningar i vänster fram, så det var positivt. Däremot hade Ariel fått strålröta, så det skall behandlas.
 
Vi slog inte på några skor, utan hon får fortsätta att gå barfota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0