Veterinärbesök

I måndags kväll kom veterinären ut till Ariel. Hon har ju ända sedan hon fick fång kissat konstigt, men jag har fått rådet att avvakta. Nu tröttnade jag dock och ringde ut veterinär för undersökning.
 
Det blev ultraljud av både livmoder och urinblåsa, men allt såg bra ut. Veterinären kände även på livmodern, som kändes lite stor och urinblåsan som kändes spänd. Ariel kissade också, så veterinären fick se hur konstigt hon beter sig. Veterinären skulle konsultera kollegor på Ultuna och jag fick rådet att avvakta så länge Ariel var pigg och feberfri.
 
Så inte mycket klokare fick jag släppa ut Ariel i hagen igen. Hon verkade nöjd med uppmärksamheten i alla fall. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0