Bruksprov

Nu har jag anmält Ariel till premiering och bruksprov 8 september. Så nervöst och spännande!
 
Bruksprovet går ut på att man rider hästen i alla gångarter för domaren, men hästen behöver inte gå i form utan bara visa sig ridbar.
 
Man måste ha sadel samt huvudlag med tränsbett. Däremot finns inga bestämmelser om vilken nosgrimma som används, så jag kommer att ha detta träns (tredelat bett).
 
 
Jag har mest ångest över uppsittningen, men man får använda sig av medhjälpare. Den bomlösa sadeln som jag tänkt använda går nämligen inte att sitta upp i utan pall eller någon som håller emot. Hm... Det står ingenstans att man inte får använda pall, så jag tror jag tar med mig en sådan. :-P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0