Ompysslad

Igår kom veterinären förbi och kikade på en, i hans tycke, väldigt fin häst. I perfekt hull men lite tunn i musklerna. Precis som jag redan vet. Men förhoppningsvis blir det bättre framöver, med mer proteintillskott och en fölunge som inte diar lika mycket. Veterinären vaccinerade Ariel mot influensa, så nu är årets vaccinering avklarad. Skönt, även om hon inte skall ut och tävla någonting på ett bra tag.
 
Sedan kom hovslagare M och verkade hovarna. Allt såg riktigt bra ut, jag har turen att ha en hovslagare här uppe som är specialintresserad av fång. Hon visade var randen på Ariels hovar är nu och att den måste ha växt ned med åtminstone 2/3 innan hon får ridas igen. M uppskattade att Ariel hade ett halvår kvar, vilket ju blir april. Jag har dock ändå tänkt vänta till sommaren innan jag rider igen, jag har ingen brådska med min prinsessa. Bara hon blir bra igen. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0