Form i trav!

Igår red vi ut mot broarna igen. Den här gången var vi ute lite längre och kom därmed in på nya spännande vägar. Ariel var ganska tittig i början, men det ger sig snabbare för varje pass. Hon experimenterade med formen en del och det är så förbaskat svårt att bara sitta stadigt och erbjuda en mjuk hand. Jag vet att det är bästa vägen att gå, men ibland vill jag bara lägga mig i och säga åt henne att här skall du faktiskt gå! ;-) Tålamod, tålamod...
 
Broarna var mycket mindre farliga den här dagen, så även det kommer gå bättre med träning. Traven kändes ganska påverkbar, vi travade 4x1 minut. I sista traven på hemväg hade hon joxat en del med formen innan och så plötsligt gick hon i form i traven! Inte många steg och egentligen lite för mycket tyngd i handen, men det är definitivt ett steg i rätt riktning. Så skoj att hon börjar hitta tillbaka igen! :-)
 
Jag längtar grymt mycket efter att få rida för tränare, men snart är vi där. Knappt två månader kvar. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0