Lite mindre bus

Igår släppte jag Ariel på ridbanan en sväng igen, men hon var inte alls lika intresserad av att springa. Visst drog hon några repor, men inte längre bort än 1/3 av ridbanan och hon gjorde några ganska snäva volter runt mig med bockningar och huvudskakningar.
 
Blev så sugen att rida! Men idag och imorgon får hon vara ledig, sedan blir det en sväng ut på söndag. Förhoppningsvis med sällskap så vi kan få tips om några bra ridvägar.
 
Sedan velar jag kring foderstaten. Hö ingår i hyran, så om jag skall ge henne enbart det så blir det 6 kg hö och 4 hg sojamjöl. Men om jag istället tar med mig mitt fantastiska hösilage till stallet varje dag, så behöver hon inget kraftfoder utan klarar sig på 3 kg hö och 4,5 kg hösilage. Det är jobbigt att släpa på hösilaget, samtidigt så kostar det mindre än sojamjölet...
 
Får fundera ett varv till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0