Taktfast

Igår tyckte jag det var dags att aktivera Ariel, så vi gick för att undersöka vad alla andra gjorde på ridbanan. Precis utanför finns det en träbro att träna hästarna på, så den gick vi över. Ariel reagerade inte ens, utan följde mig glatt. Tydligen är vissa broar mindre farliga än andra. ;-)
 
Under tiden gick de andra hästarna in i stallet igen, så då släppte jag Ariel lös på ridbanan. Hon verkade uppskatta att springa på fast underlag, det blev en snabb trav bortåt med tydlig tvåtakt (bam-bam-bam-bam i backen) och race-tempo i galoppen tillbaka mot mig. Fem varv blev det innan hon var nöjd och lät sig fångas in igen.
 
Sedan var hon lite på tårna på väg tillbaka till stallet, så jag fick göra några halter och rygga henne. Hon är fantastisk egentligen, min lilla prinsessa, för trots att det nästan ryker ur öronen på henne och hon kryper ur skinnet, så står hon där jag ställer henne. <3
 
Åter i stallet ville hon gå ut igen. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0