Dressyrjobb i hoppsadel

Igår mätte jag upp exakt var de olika bokstäverna var på ridbanan, så vi tränar med korrekta mått till tävlingen. Sedan gjorde jag i ordning Ariel och skrittade fram på banan genom att rida igenom hela programmet på lång tygel. Det gick ganska bra, även om Ariel drog mot utgången några steg då och då.
 
Sedan red jag igenom hela dressyrprogrammet, fast med lättridning i traven och lätt sits ibland i galoppen. Fokus var bara på att rida igenom det och känna hur det kändes. Det gick så bra! Visst hade vi lite tidiga avbrott ibland och inte världens bästa vägar, men vi genomförde alla rörelser och i rätt gångart.
 
Jag var så nöjd, så jag beslöt mig för att avsluta med att rida lite dressyr ute. Red gräsvägen mot Hammar med fokus på takten och tempoväxlingar i skritt och trav, samt lite galopp. Skrittade sedan av via klätterstigen och grusvägen förbi farliga huset. När vi passerat det satt jag av och skrittade den sista biten avsuttet. 
 
Ariel verkade också nöjd med den här träningsvarianten, inte alltför höga krav men ändå så hon fick jobba. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0