Harmonisk uteritt

I lördags red Ariel och jag ut på grusvägen till höger och över broarna. När vi red runt sjön tipsade M mig om en lite kortare runda som ändå gör att jag slipper vända Ariel. Det är ju det beteendet jag försöker bli av med. Vi fortsatte rakt fram istället för att ta in på "mellanvägen", förbi bondgården och ned till Y-korsning. Där blev det en hel del skritt på asfalt (härligt!) och vi tog oss även förbi Hanssons Loge. :-P
 
På hemväg jobbade jag en del med dressyrtänk, tempoväxlingar och övergångar. Ariel blev så grymt fin! Vi gjorde några helt ljuvliga övergångar mellan skritt och trav där hon bara flöt fram med ryggen uppe och på tygeln. :-)
 
Hemma igen kunde jag konstatera att rundan tagit 70 minuter, vilket verkligen är en perfekt varierande runda. Den tar vi fler gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0