Jobba ordentligt

Med lördagens skritt i färskt minne hade jag bestämt mig för en riktigt rejäl runda på söndagen. När jag kom till stallet var M på Matilda där och skrittade runt. Hon undrade om jag skulle ut och rida, så vi bestämde att hon skulle vänta på mig medan jag gjorde i ordning Ariel.

 

Det blev en snabborstning kan jag erkänna. ;-) Vi gav oss iväg längs högra grusvägen för att (äntligen) rida runt sjön. Ariel tyckte det var skönt med sällskap, men envisades ändå med att försöka vända hemåt ganska länge. Tror vi ridit över en halvtimme innan hon slutade med de dumheterna.

 

Vi växlade gångarter allt eftersom det passade. Med två tittiga hästar blev det ganska mycket skritt förbi ”farliga” partier, Matilda tyckte om att krypa bakom Ariel när något blev farligt och Ariel blev faktiskt modigare för varje gång. Duktig tjej! Vi galopperade en hel del och jag kom mer ned i sadeln än jag brukar när vi rider ut. Härligt!

 

Totalt var vi ute i 90 minuter och då hann vi ganska precis en mil. Det var en så rolig och omväxlande runda, så den skall jag försöka rida en gång i veckan. Målet skall bli att det tar allt kortare tid, allt eftersom Ariel orkar mer.

 

Hemma igen fick hon sig en dusch och var mycket nöjd med sig själv. Det är sådana här pass hon behöver lite oftare…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0