Vacker prinsessa

I lördags mötte Ariel mig med spetsade öron och lerfläckar överallt...
 
 
Band upp henne och började med operation ren fjordhäst. Fick schamponera kroppen (med schampo för fuxar) tre gånger, manen (med schampo för skimlar) fyra gånger och svansen slutade jag ärligt talat räkna efter femte schamponeringen. 
 
Ariel var nöjd i början, men ju längre tid jag höll på att massera in schampo eller skölja av, desto otåligare blev hon. Hallå, så ren måste man väl inte vara? Efter en timmes tvättande, vilket inte är så lätt när det bara finns kallvatten (varmvatten hemifrån i dunkar), så var jag nöjd i alla fall.
 
Tog en timmes promenad så Ariel torkade ordentligt. Hon blev rätt fin till sist!
 
 
Justerade några strån i manen och sedan fick hon återvända till hagen, med löfte om att inte rulla sig förrän söndag eftermiddag. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0