Onödigt att vila

Då jag haft annat för mig har Ariel fått vara ledig några dagar. Det var helt klart inte okej. ;-) Igår när jag tog in henne var hon ganska nipprig och fokus låg överallt utom på mig. Hon studsade nästan ut genom stallet när jag gjort klart henne och jag fick påminna lite om vem som egentligen leder vem...
 
Måste ändå ge henne en eloge, hur ivrig hon än är, så står hon helt stilla medan jag sitter upp och gör klart för att rida iväg. <3
 
Hon var väldigt ivrig första fem minuterna, sedan lugnade hon sig och njöt av att vara ute. På hemväg tränade vi lite halter, både avsaktning och igångsättning gick lite segt, det märks att hon är rostig i ridningen. Men vi har gott om tid på oss att hitta tillbaka till känsligheten.
 
Eftersom hon reagerat bra på första månadens igångsättning, så kommer jag från och med nästa helg att rida henne lite oftare än varannan dag. På vardagarna så blir det varannan dag förstås, men när jag har tid på helgen kommer hon få skritta bägge dagarna. Hon älskar verkligen att vara ute och röra på sig. :-)
 
Hon hade för övrigt på sig nya sadelgjorden, det är en likadan svängd sadelgjord i läder som hon haft sedan 2009, men en decimeter kortare. Hon har smalnat av lite mer än när hon var unghäst. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0