Takt och balans

Idag red vi längs skoterleden i moddig blötsnö. Det var en plusgrad och lite vårkänslor i luften. Ariel jobbade på bra bortåt, hon går i en lugn skritt så som hon alltid gör. Tyvärr har hon blivit lite för slimmad nu, så sadeln glider bakåt i uppförsbackarna. Suck! Jag som sålde min snygga röda förbygel för att jag inte tyckte att den behövdes längre. Då visste jag ju inte att jag skulle flytta hem till backiga Helgum. Nu har Ariel en helt okej förbygel i läder också, men den röda var så smidig att knäppa fast och rengöra. Jaja, man lär så länge man lever.
 
När vi vände hemåt blev Ariel väldigt ivrig, så då fick vi fokusera på takt och balans. Fyrtaktig skritt hela tiden och lugnt tempo i nedförsbackarna så balansen bibehålls. Hon blir allt bättre på detta, jag måste erkänna att hon har en riktigt bra broms. Känns skönt inför kommande ritter, när hon är mer igång och det blir högre tempo. Kanske vågar vi oss på en riktig busgalopp i år?
 
Hemma igen kunde jag konstatera att Ariel var svettig på bogar och bringa. Hon fick på sig fleecetäcke och regntäcke innan hon fick gå ut i hagen igen. Bägge täckena kändes för små, hur mycket har hon egentligen breddat sig? Undrar om det finns något täcke kvar som passar henne, eller om jag måste köpa nytt. Hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0