Framsteg

Igår blev det longering på ridbanan. Vi var där ganska sent, så det hade blivit mycket svalare. Skönt!
 
Jobbade Ariel främst i trav och galopp, det märks att hon fått mycket bättre kondition än tidigare. Det blev i princip bara skrittpaus när jag bytte varv. Det blev många galoppfattningar, men även några gånger då jag såg till att hon höll galoppen ett par varv.
 
Hon har fått en mycket bättre galopp sedan jag såg henne sist på lina. Det är bara när hon blir trött och i avsaktningarna som hon kan få lite jämfotahopp, annars sätter hon bakbenen väl under sig. Så roligt att se, det peppar mig i ridningen också.
 
Tempoväxlingarna var det lite sämre med, det är svårt när hon reagerar för mycket på rösten ibland och inget alls andra gånger. Sedan var hon förstås lite busig igår, efter fyra dagars vila. 
 
Duschade av henne efteråt, sprayade och smorde in. Idag blir det dressyrjobb med nosgrimma för första gången på evigheter. Men det är dags att vi jobbar i samma utrustning som vi kommer att tävla i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0