Korta tår

Igår var det dags för omskoning. Jag upplever att Ariel knackar ganska mycket sko, så M kortade tån så mycket hon kunde. Söta små fötter blev det. :-D Ariel var lite småstökig vid skoningen, vilket M tyckte var knepigt då hon hade stått så lugnt när hon skodde henne ensam förra gången. 
 
Så jag började städa ur stallskåpet istället för att prata med M och då slutade Ariel att larva sig. Hehe, hon är så van att vara själv med hovis så hon börjar busa när hon ser mig. ;-) Det var i och för sig bra, då fick jag ordning i skåpet inför hösten också. Täckena är på plats på täckeshängaren och allt skräp som man lätt samlar på sig är slängt. Så skönt!
 
Hovis hade inget att anmärka på när det kom till Ariels hovar, de var lika fina som vanligt. 

Kommentarer
Postat av: Danni

Vi saknar er här! :D Såg en bil som såg ut som din idag, på vägen till stallet, och mamma sa "Jaså Elli är här", och det tog en stund innan vi kom på att det inte kunde vara så haha! En gång en del av stall Fjällen, alltid en del av stall fjällen haha :)

Hälsa hästarna med en mulpuss från mig!

Svar: Saknar er något enormt också! Det är inte helt omöjligt att jag kommer förbi på torsdag eftermiddag/kväll då jag skall åka ned till Vetlanda nästa helg. Men det beror på ork och tid. Skulle vara skoj att träffa Herkules, har ju bara sett honom på bild. Kram!
Ariel

2014-09-11 @ 23:44:13
Postat av: Juli

Hovarna blir alltid så fina efter verkning och skoning! Runda och söta!
Och vad skönt att hennes hovar var bra, Beas hovar är alltför ofta sköra och det är inte alls kul..

2014-09-13 @ 20:18:42
URL: http://beaochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0