Dra skaklar

Idag fick jag hjälp av pappa att knyta fast skaklarna på ett bra sätt i Ariels sele. Sedan fick hon prova att dra dem. Lite konfunderad var hon precis i början, men eftersom matte berömde och verkade nöjd, så gick hon lugnt vidare med dem. <3 Min underbara, fantastiska häst!
 
Vi gick två varv runt gården, gjorde flera snäva vändningar så skaklarna tryckte mot hennes bakben och travade till och med några meter (fast det sade pappa sedan att man inte gjorde med fasta skaklar. Oups...) utan att det bekom Ariel överhuvudtaget.
 
Jag är så himla stolt över min häst och att vi kan göra det här tillsammans! :-) Planen framöver är att dra däcket några gånger igen, för att ge henne en lättare uppgift än sist. Sedan dra skaklarna igen ett par gånger innan vi kopplar på timmerkälken på skaklarna. Så spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0