Mjukt och harmoniskt

Igår red jag till grannens lägda med Ariel. Hon har aldrig varit där förut, och jag var lite orolig att hon skulle bli överexalterad över all yta. Men först var vi tvungen att passera tre läskiga/spännande maskiner, då de håller på att lägga om asfalten precis utanför oss och parkerat maskinerna utanför vinterhagen och i början av Storgatan. 
 
Framme på lägdan jobbade jag mycket med att hon skulle vara mjuk, lyssna för framåtdrivande och förhållande hjälper. Jag tänkte enbart lösgörande arbete, så det blev lättridning i traven på stora linjer, galopp i lätt sits och många övergångar. Hon kändes fantastisk! Inte någon total wow-känsla, men en positiv och glad känsla, där jag kunde känna mig nöjd i jobbet vi gjorde. Jag var petnoga med galoppfattningarna och hon fattade rätt galopp varje gång, trots att alla var på helt rakt spår. Vet inte om det berodde på att jag blivit justerad i bäckenet (varit hos sjukgymnast) eller att jag var petig med hjälpgivningen, men jag är nöjd oavsett. :-)
 
Skrittade hemåt på kort tygel och kunde verkligen jobba skritten. Himla härligt att känna hur Ariel jobbar genom ryggen så fort jag sitter korrekt och inverkar enbart med sitsen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0