Full fart mot fälttävlansläger!

Weeeh! Nu är vi anmälda och om 135 dagar bär det av till Hofors. :-D
 
Ariel planering fram till dess har jag hämtat från Jan Jönssons bok Fälttävlan. Det är förstås ingen planering som är skriven i sten, mer tänkt som en ram kring hur vi skall jobba framöver. 
 

6-25 februari

Skritt och trav 30-60 min, på slutet av perioden trav totalt 30 min.

Dressyr 3 ggr/vecka.

Longera i slutet av perioden.

26 februari-25 mars

Travjobb ute 2-3 ggr/vecka i upp till 90 min.

Lösgaloppera 1-2 ggr/vecka med fem min galopp/varv.

Dressyrarbete 2 ggr/vecka, för Pernilla och själv.

Hoppa, gymnastikhoppning.

26 mars-3 maj

Dressyrarbete 2 ggr/vecka, för Pernilla/Sara och själv.

Hoppa 2 ggr/vecka, för Pernilla och själv.

Var fjärde dag konditionsträning: distanstrav, lösgalopp, klättra, galoppträna (från 24 april).

4 maj-6 juni

Tävla dressyr under perioden: 10 maj och 24 maj

Galoppträna var fjärde dag.

Dressyrträna 1 ggr/vecka, antingen för Pernilla/Sara eller själv.

Hoppträna 1 ggr/vecka, antingen för Pernilla eller själv.

7 juni

Dressyrtävling LB:2

8 juni

Galoppjobb: 2 km på ca 4 ½ min.

9-20 juni

Lugnt arbete 60-90 min varje dag. Galoppträning som vanligt, men utan att hon blir trött.

21-25 juni

Fälttävlansläger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0