Övertaggad men kontrollerbar

Idag är G snäll och tar in Ariel, så jag kunde passa på att rida i dagsljus. Ariel ville inte alls komma när jag ropade på henne i hagen, fick muta med havreskrammel så kom hon skyndandes. ;-)
 
Red iväg bort mot Långsele, dvs över de två broarna. Hon var väldigt tittig och på tårna förbi husen, men det släppte successivt när vi kom ifrån bebyggelsen. Travade tio minuter bortåt, hon var helt perfekt i traven, kanske något överilad ibland. 
 
Vände hemåt vid "mellanvägen" och travade fem minuter hemåt. Då blev hon taggad igen och skulle öka traven hela tiden. Blev en del halvhalter där... Men det gick ändå att dämpa henne och jag kände inte att jag förlorade kontrollen. Men lite för snabb trav ibland.
 
Skrittade sedan hem, bitvis på lång tygel. När vi kom till ställen där hon hetsade upp sig, så kortade jag tygeln och såg till att hon jobbade i form. Då fokuserade hon faktiskt bättre på mig och att försöka gå korrekt. Sötnosen! Ibland får man lura henne förbi farligheter. ;-)
 
Hemma igen blev det massage och stretch av frambenen i hagen, sedan gick hon iväg till sina kompisar igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0