Äntligen träning!

I onsdags var det dags för träning, som jag längtat! Var i stallet i god tid, men Ariel var längst bort i hagen och vägrade komma när jag ropade... Så det blev ganska tight med tid i slutändan ändå, hann bara skritta fram fem minuter på lång tygel innan P kom. 
 
Vi red på stora mittvolten, som var upptrampad i den djupa snön. Vi fick liksom "vallar" på sidorna om volten, vilket gjorde att Ariel höll sig på volten mycket bättre än vanligt. Smidigt! ;-)
 
Vi jobbade med böjning och takten på volten i skritt och trav. Gjorde mindre volter inuti stora volten, först i skritt och när det fungerade även i trav. Det är svårt med bra volter... Ibland glömmer jag en hjälp eller så blir Ariel ofokuserad. Men några bra blev det på slutet i alla fall. :-)
 
Galoppen var helt otrolig! I och med att Ariel "tvingades" hålla sig på spåret, så kunde jag i vänstergaloppen både tänka på böjningen och reglera galoppen lite. Inte så mycket, men ändå så jag kände skillnad. Hurra! I högergaloppen tror jag hon var lite trött, där lyckades hon ramla ur volten ett par gånger trots att hon då hamnade i djupsnön. Men roligt var det!
 
Mest glad är jag att vi inte tappat lika mycket som jag trodde under vilan. Nu är det full fart framåt som gäller! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0