Bättre i ryggen, men stel i armbågen

Idag fick Ariel massage av U. Berättade om mina bekymmer med bröst- och bukmuskulaturen, men U verkar inte massera sådant (?) så det blev inget åtgärdat där. Istället fick Ariel massage på hals, bogar, rygg och bakdel. Hon var mycket bättre i ryggen jämfört med sist, så U trodde att mitt masserande hade hjälpt fast jag inte märkt något själv. 
 
Däremot var hon stel i framförallt höger armbåge, med massage, laser och stretchning blev det bättre. Det knakade till lite i knäet när U stretchade, så hon kan även haft en liten låsning där. Hon hade samma stelhet på vänster sida, fast mindre, så jag fick order om att massera och stretcha efter att hon ridits. 
 
Ariel var nöjd med massagen, även om hon inte slappnade av på samma sätt som när S masserade. Tror nästan jag skall lura upp S på ett helgbesök här så hon får massera igenom alla hästarna. :-P

Kommentarer
Postat av: Monica

Monica Nilsson från Skyttmon är en jätteduktig diplomerad equiterapeut om du vill prova någon annan :)

Svar: Tack för tipset! Skall kolla upp det. :-)
Ariel 3525

2015-01-30 @ 18:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0