Lite humor är bra. ;-)

De här sista dagarna innan lägret försöker jag mest hålla Ariel på gott humör. Tänkte prova att travhoppa barbacka igår, för att träna balansen. Så jag gjorde i ordning Ariel och skrittade till ridbanan.
 
Började med att skritta igenom hela LC:1 på fria tyglar. Dvs jag fokuserade på vägarna och sade högt vad det var för något som skulle göras. Behövde inte röra tyglarna en enda gång, Ariel följde vikt- och skänkelhjälper utmärkt.
 
Satt sedan av för att bygga upp ett litet cavaletti på ca 25 cm på medellinjen. Ariel stod helt stilla under tiden, ända tills jag skulle gå fram och hämta henne. Då började hon busa och rejsa runt ridbanan. :-P Ju mer jag skrattade, desto större blev bocksprången... Bushäst!
 
Efter några minuter kom hon dock travande mot mig, så då fick jag sitta upp igen. Hon var rätt så taggad och det i kombination med en obalanserad ryttare (jag måste träna mer barbackaridning!) gjorde att jag fegade ur och bara skrittade och travade över hindret. Ariel blev mer fokuserad ju fler gånger vi gjorde det, men jag kände mig ändå så osäker att det fick bli avsittning och mer fritt bus istället. 
 
Så Ariel fick rejsa runt medan jag flyttade ut hindret till spåret. Höjde upp till ca 50 cm istället och så fick hon hoppa det tre gånger. Utan infångare och med en bom som bara var 150 cm lång... ;-) Men kul tyckte hon att det var, speciellt när matte skrattade eller hejade på henne. 
 
Hon var rätt så andfådd efteråt, så jag satt upp och så skrittade vi igenom LB:1 innan hon fick gå ut i hagen igen. En mycket nöjd och glad häst. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0