Ridläger dag 1, pass 1

Igår eftermiddag kom de andra deltagarna med sina hästar och sedan red vi ett markarbetespass.
 
Vi fick börja med att rida lätt över bommar, Ariel skötte sig bra men jag behövde fokusera på att ha skänkeln tillräckligt långt bak för att ha bra balans. Sedan fick vi gå över i trepunkssits, först i trav och sedan i galopp. På volt givetvis, men det gick bättre än jag trodde. Bara att fatta ny galopp om Ariel bröt av.
 
Fick hoppa två koppelräck på volt, många varv blev det. Hela tiden i trepunkssits, vilket var skitsvårt men jag hittade hyfsad balans i alla fall.
 
Sedan fick vi trava uppför och nedför lilla delen av banken, Ariel tyckte att det var lite konstigt, men hon hoppade i alla fall. <3 
 
Vi fick sedan hoppa uppför och över en stock. Den kändes gigantisk, men till min förvåning hoppade Ariel den utan någon tvekan. Bara jag höll om med benen...
 
Sedan fick vi hoppa tillbaka över samma stock, så det blev nedför istället. Det tyckte jag var lite lättare, kanske mest för att det gick att komma i trav då. Ariel tyckte det var så konstigt att vi skulle hoppa nedför, men jag höll om med benen och då hoppade hon. :-)
 
Vi avslutade passet med en liten bana. Först över lilla banken, sedan nedför stocken och slutligen över en vedtrave. Ariel bjöd bra och hoppade fint, men tyckte att jag inte var tillräckligt tydlig mot vedtraven, så där svängde hon förbi. På det igen och tydlig ram, så hoppade hon superfint. <3
 
Vi skulle hela tiden stå i trepunkssits, vilket var lättare än jag trodde, eftersom jag fick lära om och ha handen mycket längre fram, vilket gjorde under för min balans. Så skönt! Jag skulle bara tänka på att få fram benen lite och hålla om med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0