Premiär med draglinor

I tisdags tömkörde jag Ariel på ridbanan. Checkade av att gas, broms och styrning fungerade innan jag kopplade på höger draglina. Gjorde vändningar, halter, ryggning utan någon reaktion. Hade gärna travat också, men hade inget fäste när jag gick. :-S
 
Bytte sedan så draglinan satt på vänster sida och när Ariel inte reagerade för den heller, så tömkörde jag med bägge påkopplade. Hon fick trassla in sig en del och vi gick även över cavaletti så det skulle låta lite extra, men min stjärnhäst reagerade inte alls. Så stolt!
 
Nästa steg blir att tömköra med draglinor ute, men då vill jag nog ha lite bättre underlag för mig... ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0