Mjukt och enkelt

I fredags var jag så ridsugen så jag beslöt mig för att rida i mörker. ;-) Vi red till ridbanan och jobbade där. Främst var det övergångar halt-skritt som gällde. Ariel var väldigt ofokuserad, svaret på mina frågor berodde helt på var på ridbanan vi befann oss. 
 
Dvs bad jag om halt med sitsen på bortaväg, så stannade hon direkt. Bad jag om halt på hemväg så blev det en rejäl förhållning innan hon reagerade och sedan gick hon framåt igen utan att få någon framåtdrivande hjälp...
 
På samma sätt behövde jag nästan bara tänka för att hon skulle gå framåt efter halten på hemväg, medan hon på bortaväg inte reagerade öht på sitsen utan jag var tvungen att använda skänklarna. Frustrerande, men jag lät det inte påverka vårt jobb utan fortsatte som om inget hänt bara. 
 
Travade även några varv, med enda fokus takt och ställning i nacken (inåt-utåt). Några sekvenser var helt magiska, vilken känsla jag kan få med henne! <3
 
Red med pannlampan och det fungerade helt okej för dressyrjobb iaf. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0