Överpigg, spänd och alldeles för ambitiös

Äntligen är jag ridsugen igen! Därför blev det en morgontur i solskenet innan jag åkte och jobbade. :-D Var lite lat och red barbacka, det är nyttigt för mig och vi skulle ändå bara skritta. 
 
Ariel var superspänd, såg monster överallt och var förstås även väldigt, väldigt pigg efter att ha vilat i två veckor. Samtidigt var hon så glad över att vi gjorde någonting, så hon försökte lite för mycket när jag bad om något. Varken gas, broms eller sidflytt fungerade särskilt bra, det var rejält långa ledningar. Tex när hon väl stannade, så blev det tvärnit. :-P Men jag blev bara så himla glad över hennes glädje och över att få sitta på henne igen. Så det kändes bara så himla roligt att rida igen. 
 
Vi red till vändplanen och red runt där en stund. Tränade dels på övergångar skritt-halt och dels på att flytta ett specifikt ben. Ingen aning vad man skulle kunna kalla det vi gjorde (skänkelvikning? Framdelsvändning?) men roligt hade vi och det var huvudsaken. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0