Nu lägger jag ned ett tag

I onsdags red jag ut med Ariel längs skoterleden, uppför berget och hem via Hammarvägen. Ariel hade noll framåtbjudning (tills vi vände hemåt) och jag hade ingen som helst lust att rida...
 
Så nu lägger jag ned ett tag. Det har blivit för mycket måsten och för lite glädje. Jag vill ingenting längre, så Ariel får vara terapihäst och bara mysas med tills jag vill igen. 
 
Det enda roliga som hände på ridturen var att vi galopperade uppför en slänt (i hopp om att göra mig glad) där det stod en blå stol (!) uppe på krönet. Ariel tvärnitade och sedan tog det 5-6 gånger i galopp innan hon slutade göra det. Trots att hon fick gå fram och nosa på stolen. ;-) Tydligen är stolar farliga om de är på fel ställe. :-P
 
Jag är ändå glad att hästar är så pass enkla djur, att de lever i nuet och inte tänker som vi gör. Ariel kommer inte ha några negativa minnen från vår ridtur ihop och det känns bra. Jag önskar att jag kunde sudda ut den första kvarten ur mitt minne, men jag fungerar inte som hon. 
 
Så jag återkommer någon gång framöver helt enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0