Hopp och lek!

Idag gjorde vi precis samma sak som för exakt ett år sedan. ;-) Vi hoppade ett hinder på gamlandsvägen eftersom det är enda stället det går att hoppa på just nu. Men i år var vi modigare på höjden. :-D
 
Skrittade fram längs hammarvägen, vände och travade tillbaka. Superfin häst i traven, tills hon insåg att hon var på hemväg, då blev det lite för taggat och glatt. :-P Galopperade en kort bit fram till grannens gård, normalt skrittar vi ju bara där, så Ariel blev ännu mer taggad och tyckte att matte var den bästa matten i världen. ;-)
 
Sedan hoppade vi! Gjorde så att jag hoppade en gång hemåt och sedan en gång bortåt, innan hindret höjdes. Totalt blev det sex språng. Det näst sista tittade mamma och min brorsdotter när vi hoppade och mamma sa att Ariel var högt, högt över. Jotack, det kändes... :-P Vi travhoppade hela tiden, men det var verkligen stooora språng över och diverse glada bockningar efteråt. Men aldrig så jag blev rädd, utan bara roligt, roligt. :-) Var premiär för oss att hoppa grinden, den skulle vara 60 cm, men när den är rivningsbar så blir den 65 cm. Så det var det högsta vi hoppade idag (även om jag skulle tippa mer på 90-100 cm över hindret...). 
 
Hon var lite mer sansad när vi hoppade bortåt, men då har hon ju inte stallet som drar. Så nöjd med henne (och med mig), det är så ruskigt roligt att hoppa. :-D Skrittade av till ridbanan och tillbaka. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0