Trava på

Igår körde jag Ariel på storgatan för första gången. Det gick strålande. :-) Vi skrittade ända tills den planade ut och sedan blev det trav i tio minuter. Hon höll ett tempo runt 10-12 km/h vilket är precis lagom såhär i början när vi känner oss för med vagnen. Totalt var vi ute i en halvtimme och storgatan är 3,6 km lång. 
 
Hon var som vanligt lugn på bortaväg och taggad på hemväg. Men skötte ändå de lite brantare bitarna superbt. Hon känns verkligen trygg i vagn. <3
 
På storgatan går det inte att lägga upp träningen annorlunda, men när vi kör på hammarvägen ska jag lägga in intervaller mellan skritt och trav på fem minuter vardera. Det tror jag kommer hjälpa både med konditionen och styrkan. :-)
 
Ariel är som alltid nöjd med att bli körd och jag är så nöjd att jag kan variera hennes jobb. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0