Mini-pass

I söndags kände jag mig inte riktigt i form för ridning, så då fick det bli ett kort pass barbacka. Ariel var inte heller särskilt pigg på att ge sig ut, men så speglar hon nästan alltid hur jag känner mig. ;-)
 
Vi red till ridbanan så jag fick kolla snödjupet (strax över kotan där hon inte trampat upp tidigare, knappt hovdjupt där hon trampat) och snön var mjuk rakt igenom tack vare det varmare vädret. Dvs Ariel fick trampa upp ett par spår till Ricky, bland annat över cavaletti på rakt och böjt spår. Det är fascinerande hur bra hon mår av cavalettijobb, det räcker med ett par repetitioner så blir hon så fin i formen. <3 Jag har sagt det förut, jag måste bli bättre på att använda cavaletti och bommar i vardagen!
 
Provade även att trava, det går bättre och bättre! Kunde tom trava på böjt spår. Men så fort hon ökar på traven håller jag på att skumpa av. :-P
 
Blev som sagt ett kort pass, tur i oturen var vi klara och jag hade släppt ut henne redan, när snön rasade från taket precis där vi stannade för att sitta av...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0