Årets körpremiär

I fredags ville Ariel göra någonting, samtidigt som jag hade tid och ork. Så det fick bli en körtur! Hade förträngt hur bökigt det är med att sela på, spänna för och få ordning på allt. :-P Ariel stod blickstilla hela tiden, vilket är så skönt, eftersom hon faktiskt är lös hela tiden... Men hon älskar verkligen att bli körd! Ryggade direkt på rätt plats mellan skaklarna och det bara lyste ur ögonen på henne.
 
Vi körde den enda runda vi egentligen kan köra (men jag spanar efter fler alternativ), men varierade genom att köra medsols, tidigare har vi alltid kört motsols. Ariel var superpigg och ville trava hela tiden, vilket kanske inte är så bra i kombination med att jag glömt handskarna hemma... Men inga blåsor blev det trots det, så egentligen låg hon kanske inte på så mkt som jag upplevde. ;-)
 
Jag lyckades inte riktigt få henne att gå i joggtrav, skulle tippa på att hon uppe på runt 14-16 km/h dvs lite för fort för våra hårda grusvägar. Samtidigt förstår jag henne, det är lite för roligt första gången för att hon ska kunna slappna av och bara jogga på. Så mer körning får det bli i fortsättningen. 
 
Fotade när vi var klara, förstår inte riktigt de som kan fota/filma medan de rider/kör. Känns livsfarligt...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thea

Jag hade med mig en fotograf i rockarden en gång och fick då en liten körfilm :)

Svar: Tänk att jag aldrig tänkt på det när jag haft sällskap. :O
Ariel 3525

2018-05-21 @ 21:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0