Hästarna

Skriver om mina hästar och våra äventyr tillsammans.

Habinas Sunstorm

Kategori: Presentation

Habinas Sunstorm, kallas för Storm, är en welsh mountainponny född 2016 efter Rosinas Last Storm. 
 
Om man kan bli kär i en häst vid första ögonkastet, så var det vad som hände när Storm föddes. Dessutom verkar känslan vara ömsesidig. Jag fick vara med när Storm föddes och när jag skulle torka näsborrarna blev Storm förnärmad över vilken frihet jag tog mig, så hon försökte sparka mig med ena frambenet... Tuff och med hög integritet redan som nyfödd. <3
 
Storm var tänkt att säljas, men man kan inte sälja någon man älskar så djupt. Istället kan hon se fram emot ett liv i min närhet, där hon garanterat får precis som hon vill, även om jag tror att det är jag som bestämmer. ;-)
 
Hon följer mig alltid med blicken när jag lämnar hagen och ibland lämnar hon de andra hästarna för att följa mig till grinden. Hon har redan lärt sig (ofta ackompanjerat med höga suckar) att pussas på kommando. 
 
Den stora drömmen med Storm är att tävla körning tillsammans!
 
Nyfödd!
 
Full galopp när hon var ute första gången. 
 
Vackraste tjejen!
 
Hon kan trava också. 
 
Börjar skimla av...
 
Min vackra prinsessa!
 
Kommentera inlägget här: