Hästarna

Skriver om mina hästar och våra äventyr tillsammans.

Den andra veckan

Kategori: Ricky

Vecka två började vi landa alltmer, jag och hästarna. Den stora grejen var att min kompis M, som hjälpte mig massor med Ariel och Ricky när Ricky var föl, kom för att provrida Ariel. Vi red ut ihop, dvs jag red Ricky! :-D Tanken är att hon ska rida Ariel 2-3 gånger/vecka som sällskap när jag rider Ricky. 
 
Ricky hade lite halvsvårt att balansera sig ibland och fortsätter att protestera när jag vill bestämma riktning, men med Ariel med är det lättare att få honom att gå dit vi ska. Även om han helst gick först på grusvägen. :-)
 
Han känns stor och stabil (förutom när han småvinglar för att han glömmer bort mig på ryggen), jag börjar oroa mig för att han kommer bli övervuxen... :-P Så går det när man väljer en liten hingst med små förfäder... Nädå, jag skyller en hel del på Rickys mormor som är 150 cm. ;-)
 
 
Kommentera inlägget här: