Hästarna

Skriver om mina hästar och våra äventyr tillsammans.

Fullt fokus mot tävling!

Kategori: Ariel

Det som mest gjorde mig tveksam till att åka iväg och tävla i mars, var att behöva lägga vinterdäck på transporten samt skotta fram transporten i en massa snö. Normalt åker jag inte iväg någonstans under vintern, så det skulle i sådana fall bli ett däckbyte för en enda resa. När jag sedan inspekterade vinterdäcken och konstaterade att de behövde bytas, så blev jag ännu mindre sugen på att tävla.
 
Så jag hyrde en b-kortslastbil istället! :-) Eftersom det bara är några mil till tävlingen, så blir det faktiskt billigare än att köpa vinterdäck. Den investeringen får jag fundera på om jag ska göra till nästa vinter istället. 
 
Nu känner jag mig mycket mer taggad inför tävlingen och har lagt upp ett schema sådär lite löst, som går ut på att jag varannan dag skrittar ut 40 minuter och varannan dag antingen rider dressyr på vändplanen eller galopperar på grusväg. 
 
Helt plötsligt fick vi 5 dm blötsnö, vilket förstås försvårar ridningen. Men så ser iaf planen ut och så får vi se om den fungerar. Ariel ska dessutom få ett litet havretillskott, så kanske det hjälper till med bjudningen. ;-)
 
19 mars är det tävlingsdags och vi kommer att rida en LC:1. Får vi 45 % är jag nöjd, dvs fokuset är verkligen enbart på bjudning. 
 
 
Kommentera inlägget här: