Ett tydligt tecken på att Hampus trivs

Saxat från Bälinge ridklubbs hemsida:

"När jag var på väg uppför stallbacken till lilla stallet i eftermiddags så hörde jag högljudda snarkningar. Jag kom in i stallet och såg inte en enda häst. Filur låg ner och sov. Roy och även Penny låg och sov. Hampus låg helt utslagen och drog stora timmerstockar. Jag har aldrig hört något liknande!"

Klassisk situation med Hampus... När han var liten och jag morgonfodrade halv sex så stod alltid hans mamma och skrapade med hoven, väldigt irriterad. Hade hon varit människa hade hon sagt "Hallå, du är ju två minuter sen med frukost!" I boxen bredvid låg Hampus raklång och snarkade högt. Så när Habina fått hö var det bara att gå in till Hampus och lägga höet framför nosen på honom, han ville ha frukost på sängen...
 
Vissa saker förändras uppenbarligen inte. Men det känns underbart att han trivs så bra att han vågar sova ordentligt. Jag längtar till imorgon då jag får träffa honom igen!


Kommentarer
Postat av: Maja

När han stod på sarf var han så ivrig på att komma ut att han stod i krubban, vände halva sig och klev över repet så han satt fast med det mellan benen. Hampus är så söt! :)

2010-10-01 @ 16:56:03
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/
Postat av: Ellinor Karlström

Fast det är skillnad på frukost inne och frukost ute. ;-) Frukost måste man ju ha, men serveras den ute gäller det att ha bråttom... :-D

2010-10-01 @ 23:19:28
URL: http://habina.blogg.se/puss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0