E.T.-besök

Så kom E.T. Det är första gången med Hampus. Jag visade honom i skritt i paddocken och h*n tyckte att Hampus satte vänster bak lite snett. In i stallet och känna, och han är definitivt öm i vänster länd. E.T. gick igenom honom, hittade inga andra konstigheter, men gav mig en övning för att få upp rygglinjen på honom. E.T. trodde det skulle gå att få tillbaka en riktigt trevlig överlinje bara han blev smal och fick jobba rätt. Ömheten satt muskulärt, vilket är lättare att rätta till än om det är någon typ av skelettskada. Hampus fick ett fåtal nålar, jag förvarnade om att han avskydde nålar, så E.T. satte bara där h*n absolut måste. Tror det blev fyra eller fem nålar totalt. Sedan fick Hampus stå och sova medan vi vände oss till Ariel.

Efter en stund fick Hampus slippa sina nålar och njuta av massage av länden. Det var riktigt omtyckt, syntes på Hampus att det var lite sådär skön-ont som det kan vara när man får massage. E.T. tipsade mig om att öva öppna och ryggning, då det också hjälper Hampus med överlinjen.

Sedan diskuterade vi hur vi skall behandla framöver. E.T. är så bra, vill inte pracka på sina tjänster, utan utgår verkligen från vad som behövs. Vi bestämde att Hampus behöver en ny behandling ganska snart, så vi bokade in en tid när han varit på ridskolan några veckor och hunnit landa.

Så fick Hampus gå ut i hagen igen. Jag promenerade med honom en stund i hagen för slaggprodukternas skull. Sötnosen kom ihåg våra träningar för nio år sedan och följde mig som en hund trots att jag varken hade grimma eller grimskaft.
Trackback
RSS 2.0