Sällskap är skoj!

I lördags var jag till Hampus ganska tidigt på morgonen, för att hinna rida ut med honom innan han gick sin lektion vid tio. Vi mötte upp min kompis L i skogen, hon red sitt stora halvblod, så Hampus fick nästan hela tiden trava ikapp så vi kunde prata.

Vi red längs grusvägen bort från ridskolan, den vägen har jag inte provat tidigare (förutom som avskrittning), men nu fortsatte vi dessutom rakt fram och in på en avtagsväg. Så spännande! Det var grusväg hela tiden och till sist kom vi fram till golfbanan. Inte precis vad jag väntade mig, det skall bli så skoj att kika på kartan och se vilka vägar man kan fortsätta på sedan.

Jag red barbacka på Hampus, vilket gick bättre än väntat. Han är så himla mjuk i traven, så det är inga problem. Men när vi galopperade fick han hålla sig till lugn, samlad galopp. Annars hade jag farit av, så stora rörelser som han gör med ryggen...

Nästa gång vi rider ut så tänker jag inte vara lat utan ha på sadeln, så vi kan blåsa på lite i galopp. Det är ju så himla skoj och samtidigt nyttigt för Hampus att rejsa lite.

Tillbaka i stallet efter en timme kunde jag konstatera att Hampus inte ens var svettig, så jag har definitivt underskattat hans kondition. Nu blir det lite tuffare ridning framöver! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0