Hoppträning dag 1

Idag fick Hampus hoppa för Tomas Hammar. Det var många olika hinder och en riktigt rolig bana. Gruppen fick först hoppa första halvan av banan, sedan andra halvan och sedan alltihopa. Hampus verkade trött på slutet, men när jag gav honom godis efter sista språnget såg jag på honom att ögonen glittrade och han var inte ens svettig. Busfröet! Han låtsas vara trött bara för att han inte skulle behöva jobba.

Här travar han väldigt fint över ett hinder, men egentligen skulle han ju hoppa över det... ;-)



Efter träningen fick han kyllera på benen i förebyggande syfte och så fick han sova gott i lilla stallet. Jag och L provade en annan sadel på honom också, för att se om den kanske kan fungera bättre. Han har ju lite knepig rygg i och med att han är jättesvankig när han står stilla, men rak när han rör på sig.

Imorgon blir det träning igen, jag hoppas på fler roliga bilder då. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0