Hoppträning dag 2

Igår var det så dags för det andra träningspasset. Hästarna hade fått stå inne under natten och kanske sovit ut lite. För det var ett gäng pigga hästar som hoppade. :-)

Hampus var mer igång också, tror det var en kombination av att ryttaren vågade säga till honom lite mer och att han fattat att det var hoppning som gällde. Han har en tröskel av seghet som han måste komma över, sedan är han hur pigg som helst.

Gårdagens pass bestod av ungefär samma sak som dagen innan, banhoppning med fokus på vägarna. Men nu skulle det vara galopp hela tiden, någonting gruppen klarade med bravur. Det var fantastiskt att se hur stor utveckling de genomgått från dag ett till slutet på dag två.

Min kamera ville inte riktigt samarbeta med mig, men jag fick några fina bilder på hinder. :-P

Bästa bilden blev väldigt lik den från första passet, men jag lovar att Hampus hoppade mycket bättre än så resten av banan. ;-)



Nästa år tänker jag vara med på Ariel... ;-)


Kommentarer
Postat av: Sophie

Han ser ut som han trivs och har roligt! ;-)

2011-06-23 @ 23:40:22
Postat av: Ellinor Karlström

Jo, han tyckte det var superskoj! Innerst inne älskar han att hoppa, han måste bara ta sig över sin seghetströskel. ;-)

2011-06-24 @ 11:29:32
URL: http://habina.blogg.se/puss
Postat av: Sophie

Vad snyggt du har gjort med alla bilder längst upp på dina bloggar. Hur bar du dig åt? Skulle gärna vilja göra något liknande på Annies... ;-)

2011-06-28 @ 23:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0