Hopphästen Hampus!

Klev upp tidigt på lördag morgon och åkte iväg på hopplektion med Hampus. Han var sockersöt som alltid, eftersom vi var ensamma i ridhuset passade jag på att rida utan tyglar i skritt och trav. Svängradien blir lite större, men det fungerar ändå bra att rida så. Det är så skönt att sitta på en välutbildad, stabil häst.

Sedan kom H in och undrade vad jag ville träna på. Jag hade ju tänkt att provhoppa något högre hinder, så jag fått känna på lite höjd innan det är dags att hoppa Ariel. H var också inne på den idén, så det blev ett hinder på vardera långsida och så givetvis trestuds på böjt spår.

Började med enbart studsen, och Hampus visste exakt vad han skulle göra. Vi bara flöt över. Sedan inkluderade vi de två andra hindren och då blev det väldigt mycket fokus på mig. Jag gör en del fel ibland. Tydligen har jag ingen högerskänkel men en väldigt bra vänsterskänkel. Hampus var fantastisk som vanligt och det märks hur mycket han gillar att hoppa. Busade gjorde han lite också.

Avslutade när Hampus gjort några fina språng på ett lite högre hinder (60 cm), då var vi bägge ganska färdiga. Pratade med H om att det vore skoj med lite hoppning även när det går att rida ut och vi kom överens om att höras framöver när jag blev hoppsugen igen. Funderar på att kanske hoppa en gång i månaden, så blir både Hampus och jag glada.
Trackback
RSS 2.0