Det närmar sig!

Ja, vila sig i form kanske fungerar... Jag har hållit igång Ariel istället och igår red vi 15 km utan några problem. Tur att jag ridit långt på Hampus tidigare, så jag vet att det inte är några problem för honom.

Idag publicerades ryttarbrevet och starten är 11:00. Vi får därmed tidigast vara i mål 13:00 och senast 15:00. Det skall vi nog klara av! Banan var också publicerad, den verkar bli riktigt rolig att rida. En hel del asfalt, men där planerar jag att skritta. Sedan lär det bli en del galopp på grusvägarna också...

Under veckan som kommer tänker jag "rida banan" mentalt flera gånger och då kommer det säkert utkristallisera sig en plan kring hur jag skall rida. Banan inleds med asfalt, så jag funderar faktiskt på att skritta hela den vägen som uppvärmning, så jag kan sedan blåsa på lite på grusvägen i galopp. Skall bli så himla kul att ge oss iväg!

Hampus går förstås lektioner som vanligt fast jag inte är där och är allmänt nöjd med livet. Håll en tumme att hans tävlingsvojlock hinner komma hit innan start, när jag beställde den lät det som den skulle hinna komma, men nu är det ju bara fem arbetsdagar kvar för leverans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0