Mys i massor

Igår hämtade jag in en ivrig Hampus från hagen. Krutow var ute och motionerades så Hampus var alldeles ensam. ;-)
 
Ställde upp honom på skötselplatsen och sedan blev det en rejäl genomgång av pälsen. Först drog jag bort så mycket päls jag bara kunde med svettskrapan, sedan borstade jag bort stövet som lagt sig ovanpå med rotviskan. Därefter blev det en ordentlig rykt med ryktborste och ryktskrapa. Var evigheter sedan jag ryktade en häst senast...
 
I senaste Ridsport Special refererades det till en studie som visade att 40 minuters rejäl rykt gav samma effekt som 40 minuters massage... Så nu tänker jag rykta Hampus så ofta jag har tid över, så att han får ha det riktigt härligt.
 
Han uppskattade verkligen rykten, stod och gäspade flera gånger när jag ryktade, men hua vad jobbigt det var att rykta. :-S Det får bli mer träning framöver!
 
Sedan fick Hampus äta kraftfoder i boxen. Från och med nu får han ½ hg lusernhack i fodret, bara för att det skall ta lite längre tid att äta. Han älskar verkligen sitt lusernhack. :-) Mängdmässigt blir det ungefär 3-4 dl så det kommer att bli fulla foderhinkar i höst om han skall få ½ kg istället... :-D
 
När Hampus ätit sig mätt så fick han återvända till hagen. Något motvilligt. Han vill verkligen jobba varje dag. ;-) Men idag blir det tömkörning i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0