Barbackajobb

I förrgår myste jag med Hampus en stund i stallet. Han hade fått en så rolig frisyr av flughuvan!
 
 
Han mumsade glatt i sig kraftfodret och fick sedan återvända till hagen. Han och Krutow trivs så bra ihop och de leker mycket mer än Ariel och han gjorde. Jag hoppas de kan gå tillsammans i vinter också.
 
Igår blev det en liten barbackatur. Jag ville rida en liten stund bara och känna efter hur Hampus ryggmuskler kändes. A var i stallet, så vi skrittade ut tillsammans med henne och Poppe. Först fick jag dock tillbringa en stund med att ordna till Hampus träns, både sidostycken och nosgrimma var konstigt snurrade och sedan var bettet lite för långt ned i Hampus mun. 
 
Vi skrittade till klätterbacken och Hampus traskade på i helt okej tempo. Vi klättrade ingenting utan vände tillbaka innan.
 
Jag visade A hur Hampus tog stöd på bettet, är lite orolig att han inte skall bära sig själv eller börja gå bakom hand. Men han jobbade på fint, fast nosen var lite framför lod fortfarande. Tror jag får vänja mig vid lite mer tyngd i handen till en början.
 
Sedan red jag en stund på ridbanan. Gick över en massa bommar samt tränade fram- och bakdelsvändningar. Hampus älskar ju bommar, så det fungerade bra. Framdelsvändningarna gick sådär, det kändes mest som vändning på mellandelen. Men bakdelsvändningarna var helt okej, duktig kille! Han lärde sig övningarna snabbt, så det gällde att ofta byta varv eller övning.
 
När jag var hyfsat nöjd så fick Hampus återvända till stallet och få kraftfoder. Sedan blev det en puss och ut i hagen igen. 
 
Ikväll är det äntligen centrerad ridning igen, skall bli skoj att höra vad A tycker om Hampus!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Oooh, vilken *underbar* frisyr!! =)

2012-07-21 @ 08:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0