Samma väg som sist

Idag fick jag med mig M och Ariel som sällskap, så Hampus och jag vågade oss iväg längs samma väg som i förrgår. Hästarna var inte särskilt intresserade när vi hämtade dem i hagen, men stod sedan snällt när vi gjorde i ordning dem. Hampus var så söt, han såg inte Ariel där hon stod i duschspiltan, så varje gång hon rörde sig gnäggade han till henne. <3

Jag fick Hampus att trampa på riktigt bra i skritten och det var en händelselös ridtur. Men på slutet på hemvägen fick Ariel in sin speciella turboskritt och nu hade Hampus ingen chans längre. Tror M inte känt Ariels turboskritt tidigare, för hon skrattade väldigt när Ariel klev på.

Vi avslutade med att M fick provrida Hampus på ridbanan. Ariel åker till hingst om drygt en vecka och blir borta åtminstone en månad. M vill ju gärna fortsätta rida och jag tackar inte nej till mer ridning för Hampus. Han skötte sig hyfsat när M red, men provade sina klassiska testningar, dvs inte kunna gå på fyrkantsspåret, samt vara sååå seg och trött. Jag förklarade för M vad Hampus sysslade med och hon fick till en fin fattning med påföljande bra galopp. Då märker man skillnaden motför när han galopperar och sover samtidigt. ;-)

Sedan blev det avsvampning av Hampus samt stretch av sidor och rygg. Han fick även kraftfoder innan han återvände till hagen tillsammans med Ariel.

Imorgon åker jag till Hööks och köper några sådana här, så vi kommer igång med träningen ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0