Ridskolehäst igen

Måste ju berätta om förra söndagen också!
 
Då följde min kompis S ut till stallet. Vi hämtade in Hampus från hagen och ställde honom på skötselplatsen vid uteboxarna. I och med att jag flyttat ut hästarna till lösdriften har de fått en annan sadelkammare och då blir det smidigare att ställa hästen där ute också. Fast när det blir riktigt kallt lär jag stå inne ändå. ;-)
 
Hampus hade fått några sår i höger ljumske, så jag började med att rengöra ordentligt. De var bara ytliga skrapsår men det hade blött från flera utav dem så pälsen var ljusrosa. Sedan hjälptes vi åt med att borsta, kratsa hovar, sadla och tränsa.
 
S hade inte ridit innan, så hon fick skritta på ridbanan några varv. Jag hade longerlina för säkerhets skull, men Hampus var så snäll. :-) Sedan avslutade vi med en liten sväng ute, där S tränade på fältsits. Sedan var både vi och Hampus nöjda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0