Hopp med ny sadel

Jag har varit sjuk, så Hampus har fått nöja sig med M:s ridning blandat med vila. Men i torsdags kom sadelprovaren ut med nya sadeln, så då fick jag orka med en kort runda.
 
Provade ut i stallet först och den låg så bra nu när bommen ändrats från 32 till 38. Givetvis kommer jag leta fram Hampus blå vojlock och använda den, men nu fick det duga med Ariels röda.
 
 
Red sedan några minuter på ridbanan. Provade alla gångarter samt hoppade ett par hinder. Jag är så ringrostig när det kommer till hoppning, hoppade av för tidigt några gånger så Hampus kom i obalans, men han hoppade ändå snällt alla hinder. Bästa killen! Jag längtar till vi kan hoppa för tränare så jag får lite hjälp med ridningen. Det behövs!
 
M fick också sitta upp och testa sadeln, men hon tyckte den var så obekväm att hon kommer fortsätta rida i bomlösa. Så går det när man har den skönaste sadeln... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0