Vattensjukt

I lördags var planen egentligen att longera på banan, men det regnade konstant och ridbanan var väldigt blöt och slaskig. Hampus skulle säkert ställt upp och sprungit i det, men jag vill inte stå mitt på ridbanan med fötterna i vatten hela tiden. :-S
 
Vi började longera på ridbanan, men efter några varv gav jag upp och flyttade ut longeringen till parkeringen. Så skönt att ha en större hårdgjord yta att jobba på! Jag flyttade volten lite då och då, så det inte skulle bli ett upptrampat spår på parkeringen.
 
Fokus låg på övergångar, både från halt-skritt, skritt-trav och trav-galopp, men även från halt-trav eller skritt-galopp. Hampus tyckte att det var jobbigt, speciellt när han blev tillrättavisad när reaktionen kom för långsamt. Han måste börja bli mer alert både för röst- och tömhjälper nu...
 
Det är samtidigt häftigt att se hur han rör sig när han till exempel går direkt från halt till trav. Det finns kraft i den där bakdelen...
 
Efteråt fick han sig en behövlig avduschning, han var rätt så lerig... Jag passade på att känna igenom benen ordentligt också, så han inte har mugg någonstans igen. Det kommer bli en vana framöver, jag vill inte att ha får lymfangit igen. Även om Hampus ogillar när jag grejar med höger bak. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0