Klättra lite

Idag var Hampus lite mer åt det normala hållet. Han var gnäggig och lite småpigg in till stallet, men inte alls lika mycket som igår. Skönt att han börjar lugna ned sig igen.
 
Tog hoppsadeln idag och skrittade hela passet. Det blev en halvtimmes skritt och då hann vi med två varv i klätterbacken. Mycket nyttig träning för oss bägge. Hampus ville dock inte stå stilla på hemväg, så det fick vi träna på. Det gäller att nöta in vissa saker. ;-)
 
Tillbaka i stallet var det återigen dags att svampa av en småsvettig häst, men idag får jag ändå skylla lite på värmen i alla fall. Men Hampus tycker om att jobba och så länge han är glad, är jag glad.
 
Imorgon tänkte jag våga mig på lite bomövningar på ridbanan, det gäller att passa på, när vi flyttat är vi helt utan sådana träningsmöjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0